Muzikale leiding

Dirigent: Dick Hunnersen

Vanaf 5 mei 2023 is Dick Hunnersen Dirigent van Muziekvereniging Animato in Hooglanderveen.

Zijn motto: 'muziek is emotie, muziek moet je raken'!

Even voorstellen. Dick is in 1969 gestart als muzikant. Hij heeft diverse instrumenten bespeeld als hoorn, bariton, trompet en klarinet, maar zijn voorkeur ging uiteindelijk uit naar de trompet. Dick speelde als 1e trompettist bij diverse orkesten als Caecilia Veenendaal en de Douane Harmonie Nederland. Op dit moment speelt Dick als trompettist bij Harmonie Manderen uit Maarn en als invaller bij andere orkesten en als solist bij begeleiding van koren, kerkdiensten etc. Vanaf 1986 is Dick actief als dirigent van verschillende ensembles en diverse orkesten zoals:

• Grebbemuzikanten Rhenen
  • Harmonievereniging Aurora Driebergen
  • Harmonievereniging Manderen Maarn
  • Fanfare Crescendo Elst
  • Liemers Harmonie Duiven
  • Musik Verein Elten (D)

Hij vindt een goede balans tussen streven naar kwaliteit en een goed verenigingsleven van groot belang.

Dick zet zich in voor innovatie in de muziekwereld. Zijn visie is dat het moderne harmonie- en fanfareorkest veel meer een muzikaal platfom is waarop 'entertainment' kan worden gebaseerd om uiteindelijk aantrekkelijk te zijn en te blijven voor zowel het publiek als ook de leden van het orkest. Samenwerking met andere verschijningsvormen van muziek en entertainment zijn dan ook cruciaal. Dick heeft hierin de nodige ervaring en een relevant netwerk in de muziekwereld.

Zijn visie en ambitie sluiten goed aan bij die van Animato en Dick hoopt dan ook de komende jaren zijn kennis en ervaring te kunnen inzetten om Animato verder te laten bloeien.